lördag 7 februari 2009

Ottobre

Tänkte försöka mig på ett av mönstren i nya ottobre. Hade hört att dom kunde vara lite stora i storlekarna, men det här var ju bara för lustigt.....Tröjan sydde jag i storlek 92 (han är 3 år) gjorde halsmudden lite bredare för jag tyckte att halsen såg himla stor ut. Känns inte som att det hjälpte ett dugg. Halsen blev stor ändå. Någon som har lite tips på vad man kan göra. Tänkte jag skulle försöka höja fram,- och bakstycket lite samt även armarna för att få dom att passa. Armarna blev jag annars väldigt nöjd med. Blev himla snyggt med lite längre muddar.Han gillade tröjan ändå men det får bli en hemmatröja.....
Mönster från ottobre
Tyger från Jofotex och E-slöjd.
Tips någon.......snälla, jag tycker att ottobre har mycket fina mönster så det skulle vara kul om man kunde lyckas med något av dom.

1 kommentar:

Frida sa...

Jag brukar ta bort nån centimeter eller två på Ottobres muddar, speciellt halsmudden. Beror ju förstås på hur mycket stretch det är i mudden.

Fast det ser ju inte ut som om det skulle hjälpa på tröjan på bilden. Halsen ser onekligen väldigt stor ut. Annars en jättefin tröja! :)