torsdag 26 mars 2009

Tunika till mig


Så här blev den...Jag tycker jämt att tunikorna jag syr blir så vida i halsen så denna gång sydde jag ett veck på mitten av framstycket. Nu syns det ju inte så bra på bilden. Fick även lägga upp den en del vid axlarna. Förstår inte varför tunikor/klänningar/tröjor ska vara så vida just upptill. Det värsta är att jag glömmer det mellan gångerna eftersom jag inte syr så ofta till mig själv. Så jag blir lika irreterad varje gång. Måste komma ihåg att skriva det på mönsterarken....Hade även kunnat gjort ärmarna lite bredare. Men på det stora hela är jag riktigt nöjd. Nu vill jag köpa mer tyg till mig och fortsätta sy....jag älskar tunikor. Nu ser den lite sne ut vid halsen men det är den inte...måste bero på hur jag står....

3 kommentarer:

Frida sa...

Jättesnygg!

Japp, den randiga velouren är från SoS. Vet inte om jag sett den i katalogen. Jag köpte den i butiken i julas.

Sandra sa...

Fint tyg och tunika!
Håller med om det där med urringningarna. Jag är alldeles för stor =) så för att de ska räcka till runt höfterna så får man nästan lov att visa tissarna samtidigt =(

Jag har en utmaning till dig hos mig.
Hoppas att du inte fått en sådan förr, hittar inget om det på din blogg, men...

Helena sa...

Åh, jag vill oxå komma igång att sy till mig själv igen!! Men pluggar jag inte sitter jag i soffan och glor på tv. Och det är för att jag inte orkar plugga mer och då orkar jag ju inte sy heller... =( BLÄ. Men snygg var tunikan som du sytt!! =)