fredag 8 maj 2009

Min förminskade syhelg....


Skulle man kunna säga om min onsdag. Jag fick min efterlängtade syhelg reducerat till en dag och i onsdags var jag hos HugOlle och sydde lite mellan allt skikandes i mönstertidningar och allt dreglandes från min sida över alla hennes tyger. Den randig t-shirten är mönster från sista Ottobre. Men här tog jag bort kragen och bitarna i slutkant av ärmar och midja. Blev jättenöjd fast det var första tröjan jag sytt med v-rigning. Innan har jag sytt vanlig rund hals sen har jag sytt v-rigning på det men har alltid tyckt att det blir som en bubbel på framsidan då men den här blev bra. Och mellankillen blev jätteglad och skulle absolut inte byta tillbaka till tröjan han hade på sin innan. Byxorna är inte så mycket att säga om. Dom vanliga muddbyxor jag brukar sy men ibland syr jag med mudd och ibland med resår. Byxorna ska lillkillen få.

Tyget på t-shirten kommer från E-slöjd och mudden från Mjuka tyger.
Byxorna är i velour från Nea nobelle och mudden från Mjuka tyger.



3 kommentarer:

Pernilla sa...

så fina saker du gör. La till din blogg i min bloglista. Hoppas det är ok?!

HugOlle sa...

Hallå tjejen! Va bra det blev! Kom gärna föer gånger innan jag kanske #drabbas" av ett jobb. He he.

jenny sa...

Hej! Jättesnyggt med v-ringat. Såg din kommentar på min blogg precis, den hade hamnat på villovägar... Är du fortfarande intresserad av storlekslappar? Hälsningar Jenny