fredag 8 maj 2009

Nu sjutton.....


....fick jag till det. JIPPIE!!!! Jag lyckades få till en snygg mudd i nerderkant på bodyn, vikt på tre. Har inte fått det att funka förut. Men jag skulle behöva lite hjälp med det här med prymtången. Alla skriver att den är så himla bra så för några veckor sedan köpte jag en från Bibbi. Och idag hade jag tänkt att inviga den. Men hur gör jag??? Det sägs ju att man bara ska behöva trycka in knapparna men inte gick det heller!! Det slutade med att jag fick ta till hammaren i allafall.....men tyvärr så blev en av knapparna lite bucklig så man fick inte i den övre delen. Någon som har något knep på hur man kan ta bort en av delarna? För det skulle ju vara kul om man kunde använda bodyn eftersom jag tycker den blev så himla bra.

7 kommentarer:

dajj sa...

Fin body och streckgubbarna är ju supersöta!! =)

od Andulky sa...

Superfin!
Har också undrat hur man får bort delarna när det blir fel.. Jag har tagit en sax och klippt, men det brukar ofta resultera i ett litet minihål :-(.
Prova på ett tunt tyg med tången först, förstår inte vad som är tokigt. Lycla till!!

Liza sa...

Jag brukar ta en minimejsel och bända upp knapparna, går jättebra och de enda hål som blir är de efter taggarna på knapparna, men sätter man bara nästa knapp på samma ställe så syns det ju inte.

Har du dom vita plastplopparna till tången oxå?

HugOlle sa...

Hej igen! Jag har samma tång från Bibbi. Man måste ha de vita plastpluttarna till för att fästa tryckknapparna. Den ena delen håller i knappen dåligt dock. Dvs den med nitarna. Jag brukar sätta dit en bit dubbelhäftande tejp för att hålla den å plats. Hamnar tryckknappen fel så brukar jag som LiZa sa försiktigt bända upp den med en liten mejsel o sen ta ut nit för nit. Kom hit o prova vettja.

od Andulky sa...

Du skrev två olika tillbehören. Det är bara det vita tillbehöret som ska fästas för de "vanliga" små tryckknapparna. Jag hoppas det löser sig nu.

WilleBus sa...

När mina knapptryck misslyckas brukar sambon fixa det ;)

Cecilia & Busiga ungar sa...

Tack för alla tips. Hade tydligen missat att man måste beställa till dom vita tillbehören. Ska kolla med Bibbi i morgon. =)