måndag 4 maj 2009

Trisst helg som skulle ha varit så rolig....




Som sagt, min helg blev absolut inte som jag hade tänkt. Sen i vintras var det bestämt att några av oss sybloggare skulle träffas hos HugOlle ( lokal var lånad). Har sett fram emot detta hela vintern.....och vad händer, JO!!! man ska gå och bli sjuk. Så förbaskat typiskt. Visserligen bara en förkylning men jag hade så ont i halsen och i princip ingen röst, nedrans huvudvärk och hosta. Så vad gör man. Det var ju bara att bita i det sura äpplet och stanna hemma.

Nu har jag fått lite gjort iallafall på hemmaplan. Tröjan i mitten blev klar innan valborg och byxorna hade jag börjat på, men den andra tröjan gjorde jag klar i lördagskväll. Allt till Mattias. T-shirten känner ni kanske igen, den kommer från sista numret av Ottobre. Gjorde till och med märket på vilket jag aldrig brukar göra men nu fick jag för mig att jag skulle prova men en sak är säker, måste skaffa vliseline där man kan stryka på så att märket sitter fast när man syr runt om. Det vill ju liksom gärna flytta på sig och då blir det ju lätt bubbligt. T-shirt nummer två är samma mönster men på denna broderade jag dit ett mönster istället vilket också är kul. Byxorna sydde jag i 70-tals modell på för att få pöset i nederkant vilket jag tyckte att jag lyckades med. Även här broderade jag dit två frågetäcken. Jag tyckte mycket om byxorna och sonens kommentar var lika sköna som mamma, och får man höra en sån kommentar är jag mer än nöjd!!!

Tygerna till tröjorna kommer från E-slöjd och velouren från Nea nobelle.

3 kommentarer:

HugOlle sa...

Ja du fick ju lite gjort iaf! Ja jag har mönstret kvar på blusen. Det var mitt nämligen. Köpte det på Syfestivalen.

cia sa...

Hej och tack:-)
Jag heter också Cecilia och uttalar med C:-D
Stötte aldrig på det som yngre men nu hittar jag fler och fler!

Tyget köpte jag på symässan i Kista.
Vad hette stället då... Me-tyger eller liknande... Måste fråga DorisåAssar.

cia sa...

Ja det var det.
Ligger under mönstrade trikåer på deras hemsida.
Själv har jag just klippt ut mönstret i mitt:-D