onsdag 2 september 2009

Hemlisbyte

Tyckte det skulle vara kul att vara med i ett hemlisbyte. Så här kommer mina svar till min hemlisvän:


Hur många barn har du?: 3 stycken.

Kön, kläder och skostorlek?: Killar, storlek 134/34-35. 116/29-30. 110/28-29 ca.

Vad har du för storlek på kläder, skor/tofflor?: kläder 44-46 skor 39-40.

Är du nybörjare, medel eller avancerad på sömnad/stickning/virkning?: Tycker att jag är medel.

Någon annan hobby eller stort intresse?: Har börjat fundera på att göra egna smycken(färdiga boxar).

Hur länge har du pysslat?: Så länge jag kan minnas. Brukade sy kläder till mina barbiedockor.

Vilken typ av tyg/garn föredrar du?: Helst bomull men även jersey.

Vad gillar du för godis?: Choklad och lakrits.

Är du allergisk mot något?: Nej, men min man är pälsallergiker.

Vad är dina favoritfärger?: Älskar jordfärger, men har även fattat tycke för lila för tillfället.

Finns det några färger du absolut inte gillar?: Typ gulbrunblandningen.

Kaffe eller te?: Dricker båda men oftast kaffe.

Vad lyssnar du på för musik?: Oj, beror helt på humöret för stunden. Gillar det mesta dock INTE jazz.

Vad läser du för böcker?: Deckare.

Prenumererar du på någon sy/sticktidning?: Ottobre barn.

Favoritlukt och favoritsmak?: Musk och mörk choklad.

Nytt eller secondhand?: Oftast nytt men det händer ibland att det kan bli något secondhand.

Pojk/flick eller unisex?: Pojk oftast.

Vilket material gillar eller ogillar du?: Bomull gillar jag, kan inte riktigt komma på vad jag inte gillar. Inte sträva tyger.

Vilket mönster på tyg gillar du bäst?: Neutralt.

Har du djur och i så fall vilket?: Nej.

Är du allergisk mot något?: Nej.

Vilket litet pysseltillbehör skulle du behöva?: Ett måttband till.

Behöver du något litet till hemmet?I så fall vad?: Fler decilitermått.


Oj, vad man fick gnugga hjärnknölarna..har fick man tänka till ordentligt.
Hoppas du blir nöjd över svaren....min hemlisvän, vem du än är!!

1 kommentar: