lördag 12 september 2009

Till mig

Igår sydde jag den här tunikan till mig. Sydde nästan som det står i sista numret av Ottobre, struntade i fickorna. Tyckte att det skulle bli för mycket med tanke på tyget. Men nästa tunika tänkte jag sy dit fickorna eftersom det tyget är enfärgat. Sen får det kanske vara bra med den modellen. Kan ju bli lite trist att ha flera i samma stil....men man vet aldrig. Något jag saknade i sista numret var en enkel långärmad tunika/tröja men ska kolla igenom mina mönster och se om jag kan hitta något annars så tyckte jag att det som fanns i Ottobre på samma bild som denna tunika var jättefin synd bara att det inte fanns med. Tunikan satt riktigt bra på och det är alltid roligt. Jag är jättenöjd. Hade tänkt att försöka mig på ett par byxor idag även dom till mig. Hittade ett mönster i sista tidningen men hade tänkt att förlänga det mönstret, vill inte ha trekvarts byxor nu till hösten, sen hade jag tänkt att sy i resår nere vid foten. Håll tummarna för mig, tror att det kan behövas...

6 kommentarer:

Liza sa...

Snygg!
Vart har du köpt tyget?

Det svåraste med byxor till en själv är nästan passformen, men när man väl har ett mönster som passar så kan man ju sy hur mkt fina byxor som helst.

Mamma sa...

Hej. Vilken fin tunika du sytt. Vi ses snart!!

Äppel Päppel sa...

Snygg! Gillar tyget!

Beata sa...

Jättefin tunika!

Paula sa...

Ohhh vilka härliga färger det var på tunikan. Skall också ge mig i kast med det mönstret. Och såklart kommer det att gå jättebra med dina byxor. :-)

Ett Tu Tre sa...

Härliga ränder på en snygg tunika. Klippte ut delar till samma tunika i förrgår till mig själv - får se när jag hinner sy den.