måndag 28 september 2009

Vad besviken jag blev..



Ja, över gårdagen. Jag hade ju min försäljningsdag men det var inte många som kom. Trots att det var en del som hade hört av sig och sagt att dom skulle komma så var det bara 4 stycket som kom och av dom var det bara 1 som handlade och det var en vän som handlar ganska mycket av min till sin dotter plus att hennes båda söner också har beställt t-shirts av mig. Så efter gårdagen tog jag beslutet att lägga av att sy och sälja om det inte är på beställning. Jag kommer fortsätta sy till mig och mina söner men annars får det vara nog nu. Jag orkar helt enkelt inte bli ledsen över att ingen tycks tycka om det jag gör eller bara hittar på att dom ska komma och sen inte dyker upp.....Kanske att jag ska ha en liten julmarknad med 2 vänner( vi har haft det i 2 år) bara för att det är mysigt och vi bjuder på glögg med pepparkakor samt att det då kommer ganska myckat folk eftersom vi är 3 stycken som står...och då kan man ju få lite sålt även om kunderna kom för att titta på deras grejer.

4 kommentarer:

Pernilla sa...

Så trist! Du gör superfina saker tycker jag i alla falL!!

LilleBus sa...

Ja, det är inte lätt att få sålt kläderna man gör, lite otacksamt....
Men du gör jättefina kläder och jag tycker att du skall fortsätta, men att sänka dina förväntningar lite.. Så du inte blir ledsen när det inte går som du vill.

Hoppas att du fortsätter!

Beata sa...

Vad tråkigt att det inte blev så bra, men sluta inte sy. Du gör fina saker. Hoppas att det blir en bra julmarknad, om du bestämmer dig för att vara med!

Anonym sa...

Trist att dina kunder uteblev. Du får försöka tänka positivt trots detta, även om det inte är så lätt. Det kommer att gå lite i vågor och ha med i beräkningen att det finns många som syr och säljer och ju fler som har liknande produkter desto mer mättad blir marknaden. Det låter dock klokt att sänka förväntningarna lite och bara sy för dem du tycker om ett tag. Kreativiteten och glädjen ska ju finnas där för annars blir det ju inte bra=) Lycka till!