fredag 13 november 2009

Mer tröjor..

Ja, har ju skickat efter tröjmönstret som jag tror dom flesta har och syr efter. Iallafall det enda tröjmönstret jag kommer att använda efter nu!! Plus att jag ÄNTLIGEN kommit på hur sjutton man syr för att få så snygga halsmuddar, och jag som har sytt i typ hela mitt liv...jaja, man lär så länge man lever vet ni..med lite hjälp av Thea och hennes underbart bra förklaringar och en del studerande på köpetröjor...nåja, tog inte så lång tid att fatta hur jag väl skulle göra när lampan väl tändes..så att säga. Här kommer iallafall några modeller som jag själv tycker blev toppenbra.




Dessa tyger känner ni alla igen och dom kommer ju förstås från Jny och Mjuka tyger och jag köpte dom på symässan i Kista nu i oktober.
När mönstret kom hade jag jättebråttom att rita av "mina" storlekar och sydde snabbt ihop den röda tröjan som min mellanson beställt tyg till. Tyckte det var i minsta laget och blev lite snopen eftersom mönstret kommer från Ottobre men tänkte också att det kanske berodde på att jag ritat av det tighta tröjmönstret. Mina killar är väldigt smala så vanliga tröjor ser ofta så stora ut. Ritade efter det ut storlek 104 och sydde men när den tröjan var klar upptäckte jag att det inte alls var storlek 110 på den första tröjan utan 104!!! Så nu kommer lillgrabben också få en tröja med bilar och husvagnar på...

4 kommentarer:

Anonym sa...

åhh vilka fina tröjor!! jag älskar pusseltyget men har inte haft råd att köpa det själv =)

Gulludden sa...

Jätte-fina tröjor! Vilket nr. av Ottobre kommer mönstret ifrån?

Helena sa...

Vad läckra tygerna med pusselbitar och molnen va!! =) Linnen till sommaren kanske?! ;)

Puss å kram, älskar dig massor!

Sydrömmar sa...

Jättesnygga tröjor du har gjort!