måndag 30 november 2009

Snart december..


Ja, visst är det härligt. I helgen som varit har jag hunnit med lite saker iallafall, men min käre man har varit i Krakow med jobbet och hade kameran med sig så några bilder kommer det inte bli idag. Började helgen med ett nytt besök till Tygvaruhuset i Sickla som även det gått i konkurs. Vat där som snabbast i tisdags men hittade inget då plus att jag hade annat jag skulle hinna med den dagen så jag kände mig lite stressad. Men åkte då tillbaka i fredags och hade tur att rabatten ökat till 70.....så jag gick runt och kikade och kollade och kom hem med en del nya saker med bara till mig vilket nog aldrig hänt tidigare. Men vilket härlig rabatt det blev. Har haft lite svårt för tygvaruhuset men dom har varit bra att ha som en "panik jag har ingen dragkedja i rätt färg"affär....plus att jag tycker att dom haft bra med fleecetyger och till ganska bra pris.
I lördags bakade jag muffins med dumle i och det var jättegott. Dom var precis färdiga lagom till mina föräldrar kom. Jag och mamma åkte iväg och julshoppade lite. sen hem och slappa. Söndagen gick åt till att baka pepparkakor och pynta iordning lite inför adventsfikat. Är det fler än jag som tycker att Skogaholms färdiga pepparkaksdeg är svår att baka med. Står att kakorna ska vara inne i ugnen 5-7 minuter men dom blir antingen brända eller för ogräddade....ungarna gillar dom ju ändå men det är inte så kul om man vill bjuda på tycker jag....Har även hunnit sy klart en tröja till mig och håller på med ett par kalsonger till äldsta sonen. Kameran kommer hem idag så bilder kommer upp senare....

1 kommentar:

WilleBus sa...

Hej!

Då gör jag en sådan med texten mamma och skickar till dig. 120 kr. Hälsningar Jennie