torsdag 12 november 2009

Till stora killen..


Ja, det har faktiskt blivit lite kläder till honom på sista tiden. Den grön/grå randiga köpte jag hos Jofotex i butiken i somras och då tyckte han inte att den var någon höjdare när jag sa att köpt tyget till honom men nu i höstas när jag fick arslet ur vagnen och fick något gjort av tyget tyckte han tröjan blev toppensnygg. Den grårandiga med svarta muddar köpte jag tyget av MG-tyger på symässan i Kista i höstas. Den kortärmade är tyg från E-slöjd som legat hemma sen i våras.



 Sen har det även blivit denna fleecetröja till min mellankille. Skrev ju i ett tidigare inlägg att han vuxit så mycket under sommaren och det märks på mer än bara byxorna. Hans fleecetröja med Blixten på som jag sydde i våras börjar bli kort i ärmar och rygg/midja. Har inte bestämt om han ska få den nu eller som adventspresent. det är ju inte så långt kvar till första advent....underbart. Jag älskar julen och allt som hör till. Ser alltid fram emot att få börja fixa inför första adventhelgen och den är ju snart.....


Blev något konstigt när jag fotade. Nästan så att dragkedjan bländar....
Den här modeller är den jag tidigare sytt både till stora och lilla killen samt i presenter.
Gillade avbrytningen med den röda mudden nertill....

3 kommentarer:

Anonym sa...

Halloj tyget i den vänstra tröjan var snyggt precis i min smak. Var det kanske det jag pratade om? Jag är osäker men snyggt var det. De andra tröjorna var oxå fina som alltid. Kram mamma

LilleBus sa...

Det var riktigt snyggt med den röda nertill :-) Och modellen verkar kanon.

//Nina

LINDUS sa...

Snygga tröjor....du förlåt mig men tidningen kommer snart...min man fick i uppgift att lägga på lådan men han la den i sin jobbarbil och glömde av den sen så jag la den på lådan igår....förlåt!!