tisdag 26 januari 2010

Har tappat min insiration och sylust...

Ja, så är fallet. Kan ibland få lite sybehov men har väldigt svårt att komma på vad jag ska sy. Håller på med ett par velourbyxor till mellansonen som jag hade tänkt att han skulle fått i födelsedagspresent men han fyllde den 20/1 och dom är inte klara ännu... hur lång tid tar det att sy ett par byxor...Sen håller vi fortfarande på att renovera hemma så äldsta sonen har fått ställa in sin säng i mitt syrum vilket gör att det är ganska trångt här inne....och att jag då också verkar ha tappat min sylust....inget bra kombination.
Samt idag har vi det ganska så kallt så jag gjorde så att jag har 2 av killarna hemma. Vet inte riktigt hur dom gör på dagis. Vet att när det var så här kallt tidigare så har dom ändå varit ute en stund men jag tycker att 15 minus är för kallt även om det bara är för en kort stund...


Denna tunika sydde jag iaf till min syster som hon fick i julklapp...satt jättebra på henne och hon blev glad och då är jag glad...

2 kommentarer:

od Andulky sa...

Tråkigt när det känns så! Hade en sådan period över julen, som tur är den bortblåst nu och jag syr för glatta livet. Det hjälper oftast att ta det lugnt och göra något annat ett tag! Hoppas den kommer åter för dig också snart!!!
Kram
Förresten, jättefin tunika!

Nette/Rostis sa...

Ta det lugnt, den kommer igen. Tunika är ju jättefin, förstår att hon var nöjd.