lördag 20 mars 2010

Tid, tid, tid....

Känns ibland som man inte hinner med något. Tänk då om jag hade jobbat heltid på det....Förstår inte hur vissa av er hinner sy och blogga om det så mycket som ni gör. Men här kommer iaf lite bilder på lite jag hann med under några få timmar förra lördagen...
Här är mellankillen i sin "nya faborit" tröja...

La in en väldigt avslappnad bild på minsta killen. Tyget kommer från Mjuka tyger och är i en härlig vårfärgkombo tycker iaf jag. Grön och limegrön randig. Jag sydde dom med lite längd på så det slutade med att det blev mellankillen som fick även dom. Men jag har mer av det tyget så lillkillen kommer få sig ett par han också.

Sen har jag haft en jättejobbig vecka. Började få väldigt ont i en tand i måndagseftermiddag. Ju senare dagen och kvällen gick ju ondare fick jag i hela kinden. Kunde knappt sova på natten mot tisdagen. ringde läkaren på tisdag och fick starka smärtstillande. Fungerade hyfsat resten av dagen förutom att jag nu började svullna upp i halva ansiktet och natten blev lika hemsk igen. Vaknade på ondsags morgon och är jättesvullen....ringer läkaren igen och får en tid till honom. Han tror att jag kanske åkt på bihåleinflamation så jag får penicillin i stark dos att ta 2 gånger om dagen.  Försöker också under dagen att sova lite eftersom jag sover så dåligt på nätterna. Men trots att jag tagit 2!!! citodon hjälper det inte....och jag kan förstås inte somna. Så gissa min förvåning när jag vaknar torsdag morgon ch har sovit hela natten och i exakt samma ställning jag somnade i.....men vad det var skönt!!! Åker till tandläkaren på torsdagen och hon misstänker att det är en tand som spökar.....så nu måste den väck. Lite tråkigt men jag tar hellre bort den än riskerar hälsan....

1 kommentar:

OttoPippi sa...

Ja, tiden är min värsta fiende också... :-)

Fina kläder!!!

Och väck med den onda tanden bara! Hoppas du sover supergott i natt!