måndag 12 april 2010

Bara till mig....

Ja, ibland får jag ett ryck och syr till mig. Har faktiskt börja hända oftare och oftare. Och det är så roligt!! Det här grårandiga köpte jag på symässan i höstas och kommer från MG-Tyger. Jag köpte det till min äldsta son som jag ibland kan känna är lite för stor för många av tygerna som finns på mässorna. Han fick iaf en långärmad t-shirt med svarta muddar runt hals och ärmslut. Men det blev en bit kvar som bara har legat och jag har länge tänkt och undrat vad det ska bli av den biten.....så jag sydde till slut ett linne till mig själv av det. Även om vinterna varit som den varit och våren inte riktigt vill visa sig.....så ska den sköna härliga sommaren ändå komma!!! Och då kan man behöva lite linnen. Ritade om ett mönster till min syster härrom dagen och tänkte göra likadant till mig. Har lite svårt för alla mönster som är delade under bysten.....vi som har lite större byst får oftast avskurningen rakt över brösten istället för under och det är inte snyggt plus att det inte alltid är så skönt att ha en söm där....Men det får bli ett senare projekt. Har en del som ligger som jag ska försöka få ordning på också.


3 kommentarer:

LINDUS sa...

Fint linne...sköna färger.
Funderar på om jag skall våga mig på en sommartunika till mig själv nån gång men har inte vågat sätta saxen i något tyg till det ännu.

Emster sa...

Jag håller med, varför ska man inte sy till sig själv, vi vet ju själva bäst hur vi skulle vilja ha det! Jag har köpt röd och vit-randigt tyg som ska bli en helt vanlig långärmad t-shirt!

FridoLi sa...

Jättefint linne!
Upptäckte nyligen att vi bor ganska nära varandra. Tror tom att vi har barn på samma dagis för jag har minsann lagt märke till ett barn med finfina kläder :-D (fast på olika avdelningar). Världen är liten ibland :-)