fredag 30 april 2010

Tunika

Ja, det blev en tunika till mig. I ett tyg som legat på hyllan ett tag. Kommer från Stoff och stil. Tror att den här tunikan kan bli riktigt snygg till ett par jeans. Har sytt i snörning i nederkant, resår runt hals och ärmslut samt lite dekorationsband i framkant uppe där jag även satte ditt lite stålpärlor....kanske man kan kalla dom. Mönstret är en folkloreblus och kommer från Stoff och stil även det men jag har gjort en del förändringar i det....
Snörningen har jag satt i själv...tyckte det blev bättre fall på blusen då. Innan fick jag nästan känslan av en mammablus. Har sytt i detta mönster förut men i andra tyger och fallen på dom fick inte samma effekt som på viscos.

Den ser inte alls lika snygg ut på min kära medarbetare Diana som på mig....om jag får säga det själv!!

Trevlig Valborg på er allihopa!!

2 kommentarer:

Emster sa...

Jag kan tänka mig att den är skitsnygg på dig! Bild?

ett tu tre sa...

Roligt att se att du har sytt så många snygga tröjor och linnen till dig själv.
Jag har också en tröja i orange molntyg, som jag fullkomligen älskar att ha på mig. Och den där linnemodellen som du har sytt vill jag också prova.
Smart idé med knytband nertill på tunikan - det blir det där lilla extra.