måndag 24 maj 2010

Lite beställningar samt en fråga..

Ja, jag kan ju börja med fråga förstås. Äldsta sonen har ju skolavslutning om ca 3 veckor och skulle vilja ha en ny skjorta. Jag sydde en till förra årets avslutning och det var roligt att sy och han har använt det flitigt men som sagt, nu är det dags för en ny.....kollade lite i sista stoff och stil men hittar inget snyggt skjorttyg. Det fanns ett vit linnetyg men nja....visst det var jättefint men en kille på 9 vill ha lite mer färg. Funderar på att åka till Panduro och kolla och nu undrar jag om ni vet någon bra affär i stockholm som har mycket bra tyger...är inte inne i stan så ofta men det är klart Olssons tyger har kanske ett stort utbud?? Fast man kanske kan kolla i "gamla" stoff och stillkataloger. Det kan ju vara så att dom har tyg kvar.

Nu till lite beställningar


Girafferna kommer från Mjuka tyger
Kamoflagetyget har legat på hyllan nått år men kommer från MG-tyger
Detta tyg kommer från Gittes.

Avslutar med en härlig sommarbild på ett stort härligt körsbärsträd i full blom taget från våran baksida....

6 kommentarer:

Katarina sa...

Olssons tyger har du ju runt hörnet (på Sveavägen) från Panduro om det är den på Kungsgatan du tänkte åka till. Där har dom ju en hel del tyger. Annars kan du bege dig till Söder och Tygverket som jag tror ligger på St Pulsgatan om jag minns rätt.

Helena sa...

Är det inte inne med tighta kläder?! Bara att klämma in han i den gamla, han e ju så smal så... ;)

Men det där seersucker-tyget på Stoff å Stil, kan inte det vara nått, eller är det sånt där "skrynkligt", lite tjejigt tyg!?! Jag är iaf sugen på att köpa några meter och sy en tunika i nått av dem...

Puss å kram

Fotograf Jenny Thörnberg sa...

Jättefina saker och ett helt underbart körsbärsträd.

Tok_Mia sa...

Du måste till Dollys tyger på Norrtullsgatan 21 och kolla. Det ligger alldeles vid Odenplan.

Camilla sa...

Hej!
Kul att du tittade in hos mig!
Vilket underbart träd.
Vi har inte kommit så långt med sommaren ,så det blommar så där på våra träd,men det kommer väl :)
Vi är ju lite sena här uppe i Norr :)
Ha en bra dag och kram på dig!

Beata sa...

Fina saker du sytt!