måndag 10 maj 2010

Massor med troll...

Hade inte sytt i det här tyget förut. Det har legat i en låda ett tag och nu i slutet på förra veckan tog jag fram det och började känna riktigt ordentligt på det och kände att det här kunde det ju blir något riktigt mjukt och skönt utav...sagt och gjort. Mellankillen blev jättenöjd med resultatet.

Jag har länge undrat över varför jag inte syr så mycket till honom eller till min stora kille men när jag lägger ner ren tvätt i deras tröjlådor förstår jag varför. Min stora kille får ärva i mellanåt och då dom är i den åldern så växer dom ju inte ur kläderna lika fort som mindre barn så bådas lådor svämmar över av tröjor!!! Fast nu funderar jag på att röja ut lite och skänka till rädda barnen eller någon annan insamling. Det är ju roligare när ungarna vill ha och bär något man själv sytt. Och nu i helgen gick äldsta grabben igenom mina tyger och kastade upp 3 olika och sa att dom här vill jag har t-shirts i.....

2 kommentarer:

TRI o MAR sa...

Jättefin tröja! HAr själv dettt tyg ligger långt in i tygförrådet....
Visst blir man glad när ens killar uppskattar det man gör!! Min 6 åring som annars bara ska ha svart och vara tuff har precis pekat ut ett av fordonstygen så jag ska försöka göra han väntan så kort som möjligt!

Anonym sa...

Superfin.

Sy lite mer till mig, har ju bara 2 tröjor kvar ;)