tisdag 11 maj 2010

Så här glad blir man av nya byxor!!!

Det är så himla kul att sy till mina barn för dom blir verkligen så glada. Som nu....och dom ska planera in när dom kan få ha plagget första gången. Mattias ville absolut ha på sig byxorna nu när han ska gå ut och leka men det tyckte jag var onödigt, då kom han på att han kunde ju ha dom nu i helgen när vi ska ut med husvagnen för första gången  i år.....Så sagt och gjort..byxorna av, på med dom gamla och ut och leka...=)

En liten applikation sitter uppepå byxorna också....men den ser man inte så mycket av.
Första plagget jag sytt en applikation på, tidigare har jag bara provat på småbitar för att komma på trixen för att få det bra. Nu blev väl byxorna lite långa kanske men det får vara så...då har han lite att växa i. Tycket helt plötsligt att alla hans byxor har börjat bli så korta, även som jag nyss sytt. Vet inte om han är inne i en växa period eller om dom helt enkelt krymt i tvätten. Men det bör väl inte kläder göra som man tvättat många gånger??

Idag började också allvaret för min mellankille. Inskolningen till skolan!!! Var bara en timme idag men oj vad han var glad. På måndag ska dom dit till 8.15 och både vara med på gympa och äta lunch. Spännande!!!