lördag 9 oktober 2010

Nya byxor till lillkillen

Ja, igår fick lillkillen nya muddjeans. Första gången jag sydde i jeans och har alltid haft inställningen att det ska vara kjockt och bökigt. Men som vanligt blev jag snopen och glatt överraskad över att det gick så bra. Min maskin verkar fungera mycket bättre på hårda tyger än på trikåtyger men så kanske det är med maskiner över jag....
Satte fickorna lite väl långt ner på rumpan med det kommer nog bli fler i samma modell fast i andra tyger så det får jag ändra på då...samt att jag tycker grenen blev lite lång...kan man säga så....så midjan kommer jag få sänka lite också tills nästa gång. Kan tänkas att tyget var lite för hårt men det blir kanske bättre när man tvättat det lite mer, nu är det ju bara tvättat 1 gång. Vet ni någon som har mjukt och skönt jeanstyg för just barn?? Detta är köpt på Ohlssons tyger och enligt försäljaren är det deras mjukaste jeanstyg. Nu köpte jag det med tanke till mig men nog ska man kunna ändra sina planer....



Här är en tröja till som jag sytt till mig i ett tyg som kommer från Mjuka tyger. Mudden kommer också därifrån. modellen på tröjan är ursprungligen Ottobres creative work. Men här sydde jag in fickor i sidorna (viket var första gången) samt sydde i mudd i ärmarna. blev kanske lite bulsigt just där fickorna sitter men det får gå..jag tyckte det blev ganska häftigt.


Inga kommentarer: