torsdag 17 februari 2011

Ojojoj...vad tiden går fort..

Ja, tycker att det är så..Vi är ju redan i mitten av februari. Och om en vecka är det äntligen symässan. Ska bli så kul att gå den här gången. Jag var sjuk i november så jag missade den.

Min mellankille brukar inte få så mycket hemmasydda kläder av någon anledning. Men nu har jag bättrat mig iaf för stunden. På 2 dagar har det blivit två plagg till honom.





Som vanligt förundras jag över Ottobres mönsterstorlekar.  Byxorna ritade jag av och sydde i storlek 128. Ok, jag visste att dom skulle bli lite stora på honom för han är inte riktigt där i längden ännu men inte trodde jag att dom skulle vara stora över höften och i midjan till äldsta sonen som drar storlek 146 när man köper byxor. Så det blev att sy in dom en bit runt höfterna sen fick det räcka. Tycker att dom blev bra när dom blev så pösiga och sonen gillar dom. Tröjan är också den sydd i storlek 128 men den känns inte lika stor på honom även om den är lite för vid nere vid midjan. Han har att växa i om inte annat.
Byxorna kommer från Ottobre nr 6/2008
Tröjan kommer från Ottobre nr 4/2010
Byxtyget är ifrån stoff och stil. Ett väldigt tunt jeanstyg. trodde inte att det skulle vara så tunt så där blev jag lite besviken.
Tröjtyget är ifrån MG-tyger. Köpte det på en symässa för något år sen."Piffade" upp tröjan med ett broderi.

3 kommentarer:

Tokmia sa...

Symässan i Älsjö börjar i morgon, om den är den du pratar om.

FridoLi sa...

Ville också bara säga att syfestivalen i älvsjö börjar ju i morgon och håller på till söndag (18-20 februari). Så att du inte missar den om det var den du menade! :-)'
Fint sytt som vanligt också!

Cecilia & Busiga ungar sa...

Hej...är jag som är lite vimsig bara...klart jag menar den i älvsjö och klart att den börjar i morgon...Tack!!