söndag 21 december 2008

3 dagar kvar.....


Ja, så var det söndag. Bara 3 dagar kvar till julafton. Ungarna har börjat fråga när tomten kommer. Och jag svarar att han kommer på natten till julafton när ni sover. Men vi får inte glömma att lägga fram en smörgås och ett glas mjölk till honom säger barnen då. Nej, det ska vi inte glömma, säger jag. Nej, för han måste ju vara hungrig.....Absolut. Om alla barn lägger fram mat är det kanske inte så konstigt att han ser ut som han gör.....

Och med allt farande fram och tillbaka i julklappsruschen har jag inte hunnit med några julklappsbroderier ännu, men vad då. Nätterna finns ju också. Och behöver man verkligen sova??

Idag är det tänkt att vi ska hinna med lite julgodis också. Jag får väl springa mellan symaskinen och köket. Får jag ju lite motion också. Kan ju aldrig skada.

Inga kommentarer: