tisdag 22 december 2009

Influensatider...


Ja, det är vad vi har haft. Jag och två av killarna blev sjuka i lördags natt.....Nog talat om det. I fredags fick jag mitt fina hemlispaket av Stumpetossa..... Jättemycket fina saker. Kommer bild på det lite senare. Med i paketet låg fina t-shirtar till killarna med ritade slipsar på, vilka åkte på på en gång. Har redan tvättat dom ( min äldsta son tyckte det var himla duktigt av strumpetossa att veta vad dom hade för storlekar...hihi). Ett roligt pussel med pepparkaksrecept, 2 olika fina tyger till mig...en jättemysig varm mössa....och ett super snyggt mönster till en tunika/klänning. Och som jag skrivit tidigare håller vi på att renovera på övervåningen så jag har i nuläget inget syrum( gissa om det kliar i mina syhänder) och allt jag vill just nu är att få testa det fina mönstret. Men men, det är snart klart. Ska bara målas två gånger och läggas in nytt golv....så nu har vi helt plötsligt 4 rum uppe istället för 3....Åh, vad det är bra med en händig man!!! Och på tal om det så är det en liten del till varför min hemlisvän inte fick riktigt vad det stod att vi skulle skicka med denna omgång men jag tänkte gottgöra henne det. När jag fått ordning ska jag fixa ett till paket med det som inte kom med nu och skicka. Hoppas du tycket det är ok min hemlisvän. Vet inte om du hunnit fått mitt paket ännu.....men jag hoppas. För nu känner jag mig också nästan återställd i min arm, åtminstonne så att jag fixar att sitta vid symaskinen....

Men med tanke på våran helg ligger vi lite efter i julklappsinköpen så idag ska vi brumma iväg mot Nacka och se vad vi kan hitta. Det värsta är att 5-åringen och 4-åringen är med men det får vi fixa ändå. Dom tror att vi ska iväg och hjälpa tomten så han vet vad dom önskar sig i julklapp....skönt det är när dom fortfarande tror på tomten så man kan dra lite olika små vita lögner. Stora killen har hängt med en kompis på bio.

1 kommentar:

Strumpetossa sa...

Kul att ni gillade sakerna :) Hoppas tunikan blir bra ;)