måndag 26 april 2010

Fordon igen....

Ja, den här gången är det min mellankille som fått sin beställning. Han skulle på kalas i helgen och ville gärna ha en fin ny tröja i lime/lila fordon. Den lila mudden gick inte riktigt i samma lila nyans som fordonen men det gör inget tycker jag.

När han kom till kalaset kunde han inte snabbt nog få av sig munkjackan.....-vill du se min nya tröja som mamma har gjort!!!?! Man blir ju jätteglad när dom är så stolta över något man sytt men ibland kan jag nästan bli lite generad....=)

En gammal kompis till mig, hennes dotter har fyllt år och hon var här när min äldsta son hade kalas förra helgen och då pratade vi kjolar och hon sa att hon gärna ville ha en kjol i rosa och lila.....precis ett sånt tyg hade jag hemma...vilken himla tur.

Fordonstyget behöver man kanske inte skriva att det kommer från Mjuka tyger, mudden är från Jofotex och velourtyget till kjolen kommer även det ifrån Mjuka tyger.

4 kommentarer:

LINDUS sa...

kan inte få nog av dina fina tröjor du syr jag heller!!
själv har jag inte vågat sätta saxen i tyget ännu.
Kjolen var jättefin den oxå, tycker att det blommönstret är så vårigt.

od Andulky sa...

Underbara! Älskar fordonen..

TRI o MAR sa...

Jättefin fordonströja! Skulle köpt den färgen jag också....
Kjolen är också jättefin!!

Emster sa...

Vilken härlig son du har! Kul att han är stolt över dig och det du gör!