torsdag 30 september 2010

Snart ny månad..

Och med att oktober börjar känns det verkligen som hösten är här. Har absolut inget emot hösten. Jag gillar den när det är fina dagar, solen skiner och himelen är blå.  Och visst den kan vara ganska ok även med lite sämre väder...bara att sätta på mössa och vantar så håller man sig ju varm ändå.
Har inte skrivit på länge som ni märker men lite saker har det blivit gjort.

En kompis till mig fick sitt första barn, en son, nu i mitten av september och då var jag ju bara tvungen att sy något mysigt till honom.




 
Sen har det blivit lite till mig också. En tröja som är sydd efter sista numret av ottobre, där jag även hittade mönstret till kjolen. Är inte riktigt nöjd med kjolen då det blev lite slarvfel vid dragkedjan men man lär av sina misstag, eller hur. Ska ge mig på samma mönster igen är tanken och då kommer det förhoppningsvis bli rätt. Tröjan har jag sytt en till fast i helsvart tyg.
Såg nån som hade en höstutmaning tror jag det hette. Känner att jag inte riktigt vågar anmäla mig till en sån men jag tänkte att jag kör mitt eget här på bloggen. Har även köpt en del byxtyger så nu ska jag ge mig på det också. Känner att det nog kommer bli en händelserik syhöst!!


3 kommentarer:

od Andulky sa...

Jättefina kläder!

Thea sa...

Finfint!
Gillar speciellt vuxentröjan. Jag boooorde verkligen sy till mig själv, men kommer mig inte för.

LINDUS sa...

Härliga kläder.
gillar trollbrallorna extra mycket.