lördag 17 oktober 2009

Nya fleecemössor.

Ja, jag vet att jag skrev att jag nog inte skulle hålla på att sy en massor som bara blir liggandes men när jag kom på denna med ett ganska stort broderi som tar upp ganska mycket av framsidan så kunde jag inte låta bli. Dessa två är i storlek mellan och det ä väl ca 3-6 år helt beroende på hur stort barnets huvud är. Har även i mindre storlek och då blir det liten storlek och åldern ca 6 mån-3 år men där också beroende på storlek på huvud. Jag tycker att fodrar man fleece med ett bomullstyg blir det både underbart mjukt och samtidigt väldigt varmt....och det kan behövas i vårat härliga kalla vinterväder. Samtidigt värmer den ju otroligt mycket även vid blåst och det känns som hela landet haft mycket av den varan i veckan.

Fleecen har jag haft liggandes i skåpet att tag men kommer från tygvaruhuset och mössorna är fodrade med bomullsugglor från Jofotex.

1 kommentar:

od Andulky sa...

Fina! Underbara broderier!