måndag 14 mars 2011

Bara till mig.

Ja, jag håller på att sy bara till mig nu. Känns lite att jag skämmer bort mig kanske, brukar ju alltid (nästan) sy bara till killarna. Gav mig iaf på byxorna i sista numret av Ottobre, Caprese. Gillar dom mycket. Nu var jag lite snål när jag sydde i dragkedjan så nästa gång blir det en längre. Sen tycker jag att modellen är för vid nere vid fötterna så det ska sys in och sen kommer jag korta av dom lite. Sydde dom som långbyxa men var lite snål när jag förlängde dom så det blev inte bra. Så i slutändan blir det highwater byxa ändå. Men i en smalare modell än i tidningen. Samt att det kommer bli fler par.
Tyckte det var så skönt att dom passade så bra just mellan midjan och grenen. Ibland tycker jag att det gärna blir lite gällivarehäng (stavas det så) när man ska sy egna byxor men inte denna gång, samt att jag slapp sy in i ryggen vilket jag brukar få göra på både kjolar och byxor. Håller också på med en tunika som fanns med i tidningen som heter Palermo. Kommer sy dit en liten ärm på vilket det inte är på modellen. Sen gjorde jag den längre...ganska mycket längre och behöll sprundet. Kan helt klart se mig en sval och skön linneklänning till sommaren!!

1 kommentar:

od Andulky sa...

Härligt när man syr till sig själv!!!