torsdag 17 juni 2010

Tunika till mig..


Ja, idag tog vi oss till stranden med några grannar och deras barn plus en kompis till Simon. Underbart och varmt uppe på strand men ganska så kallt(13 grader) i vattnet. Jag var faktiskt framme och doppade tån i men det fick räcka....brukar annars kunna gå ut en bit i vattnet men inte idag. Idag höll jag mig på filten på stranden och hade det väldigt varmt och skönt. Men jag har faktiskt hunnit sy lite också. Den här tunikan började jag på för ganska så länge sen och av någon anledning så har den blivit liggandes. Men igår rotade jag fram den och tänkte att nu får det bli dennes tur att bli klar. Har fortsatt idag efter strandenbesöket och så här ser den ut klar.

Och med ett par tights till blir den jättesnygg på.  Jag gillar verkligen halslinningen när jag syr in resår i. Vet inte varför men kan vara så att jag inte är så jätteförtjust i allt för urringat och jag har lite svårt att få till den snyggt i halsen när jag väl klippt ut mönstret.  Då är det så enkelt att bara dra in resår och så blir det så snyggt....bara så där...

1 kommentar:

Singh sa...

Superhärlig! Jättefin modell på vuxenplagg