fredag 27 augusti 2010

En höstklänning till mig.

Det nya numret av Ottobre kom ju igår. Fanns mycket fina saker där som jag skulle vilja ge mig på att sy. Får se om tiden räcker till...det bör den ju göra. Den 2 september ska jag äntligen ha ett möte med arbetsförmedlingen och försäkringskassan där vi ska se vad jag kommer kunna jobba med i framtiden och i vilken utsträckning. Så nu känns det som att det har börjat röra på sig....se vad det har att ge också. Men jag är positiv.

Så tillbaka till Ottobre tidningen, jag hittade en grå tunnstickad klänning precis i början av tidningen som jag tyckte mycket om. Ritade av mönstret och satte igång. Nu kom det sig så att jag inte visste hur jag skulle göra i halsen så jag sydde in små veck samt satte resår...vilket har kommit att bli en nödlösning känner jag. Tycker det är svårt att få det snyggt i halsen och nacken. Hur som helst, jag gillar längden på den och hoppas att jag någongång ska få till den som den är i tidningen. Min blev så här men jag är nöjd med den ändå.


Trevlig helg på er allihop!!

1 kommentar:

♥ Sanna ♥ sa...

Jättefin och kanonsöt nu till hösten
KRAMISAR