fredag 30 januari 2009

Länge sen....

Ja, här har det hänt lite för mycket på sista tiden. Tisdagen den 20/1 blev jag hastigt sjuk och hamnade på södersjukhusets neurologavdelning med misstanke om stroke. Blev väldigt svag i vänster sida väldigt fort. Kunde inte använda min vänster sida. Snacka om att världen helt plötsligt vänts upp och ner. Nej, det kan inte stämma, jag är ju bara 32år. Då ska man inte få sånna sjukdomar. Efter mycket prover började man fundera på om det kunde vara någon neurologisk inflamation i stället. Ännu har det inte kommit några ordentliga svar. Har äntligen blivit hemskickad med medicin och remisser skickade till strokeenheten här på våran hemmaort. Har fortarande problem med vänster sida. Släpar mitt ben efter mig, måste ha kryckor när jag går ute. Kan använda min vänstra arm men blir väldigt trött i handen fort. Som det här att sitta och skriva gör mig helt slut i handen. Har inte ens några tankar om att sy i huvudet. Annars brukar det vara så. När jag inte sitter och syr har jag huvudet fullt med syideér. Men där är det helt blankt. Men det kommer väl tillbaka hoppas jag. Är trött nästan hela tiden. Till och med så att jag har börjat sova middag för att orka sitta uppe en stund efter att barnen gått och lagt sig. Jag hoppas att det snart ska komma upp lite syalster här. Men nu känns inte det som det viktigaste för stunden....

1 kommentar:

Mimmi sa...

Men oj, så otäckt. Hoppas att läkarna kommer på vad felet är och att du tilfrisknar. En kram till dig!