torsdag 28 april 2011

Underbara vår!!

Har tagit det ganska så lugnt nu ett tag vad gäller syandet. Min kropp har sakta blivit sämre och jag känner att det krävs mycket ork och framförallt vilja för att jag ska sätta mig vid symaskinen. Idag har det iaf blivit lite men det beror mest på min "kund" som lämnade tyg till mig i höstas och ville ha en klänning uppsydd. Nu hörde hon av sig i förra veckan och undrade hur det gick så då blir det till att sätta sig och sy..speciellt när hon säger att klänningen ska hon ha på ett bröllop i juni...
Men en tröja har det blivit till sonen samt lite bodies...




Sen har vi ju också haft en sån fantastiskt varm och skön påskhelg. Hos oss kunde vi inte låta bli utan vi for iväg uppåt på ön där vi bor och satte oss på härliga klippor med fikakorg och kastspö och hoppades på tur...


...vilket våran mellanson hade men djurvän som han är så blev det till att kasta i den igen....den hör ju hemma med sin familj tyckte han.

Vi hade hur som helst en underbar dag i strålande sol!!






2 kommentarer:

LINDUS sa...

ser ut som om ni haft en underbar påsk :-)

Solveig Lövendahl sa...

Låter som en härlig påskhelg! Tack för din kommentar. Kjolarna finns kvar och kostar 400 kr. Maila mig om du är intresserad, solveiglovendahlathotmail.com.
Ha det fint!