måndag 6 april 2009

Syfestival....

Här är vad jag hittade på syfestivalen i år....inte så mycket som jag velat men så blir det väl för det mesta.
Dom randiga tygerna är från E-slöjd, den bruna och det gröna med stjärnor kommer från Mjuka tyger och där måste jag påpeka att jag ångrar att jag inte köpte lite av deras velour också, men det är alltid bra att vara efterklok. Det härliga turkosrutiga och velouren kommer från Nea nobelle. Äldsta sonen ska få en skjorta i det härliga turkosa tyget. Såg så himla somrigt ut. Velouren kommer att blir lite byxor.
Första året jag är på en söndag och måste säga att det var ganska skönt. Inte så mycket folk, så man kom fram ordentligt till montrarna plus att det fanns mycket sittplatser på fiket.... Jag tyckte att det var lite för lite vanliga tygmontrar. Jag hade gärna sett fler som sålde på meter...men man kan väl inte alltid få som man vill. Så på det stora hela är jag ganska nöjd.Jag är som sagt glad över att jag åkte på söndagen. Skönt när det inte var så mycket folk. Så nästa gång blir det nog också söndagen som gäller för mig.

Inga kommentarer: