tisdag 15 juni 2010

Kortbyxor trots solbrist....



Ja, jag har fått ihop några kortbyxor till min stora kille. Ett av byxorna skulle min mellankille ha men när det var dags för provning åkte dom bara av så då provade min stora kille dom och visst lite tighta kanske men helt ok ändå. Avritade som storlek 110 och min stora kille har 140!!! Men idag använde jag samma mönster men la till lite exta sömsmån och då blev det kanonbra i storlek till min stora kille...





Det limegröna tyget kommer från Panduro, mudd från Mjuka tyger.
Den gröna frottén kommer från Mjuka tyger och det gör även mudden.
Den blåa kamoflagetyger kommer från MG-tyger och mudd tror jag kommer från Mjuka tyger. Dom sista kortbyxorna ville sonen att bakfickorna skulle sitta i olika höjd. Tog bild på det med vet inte vad som håller på att hämda men kameran eller så är det minneskortet som spökar....bilderna har börjat bli missfärgade eller så kommer det en grå helfärgad bild över bilden.....om ni förstår....=) irriterande är det hur som helst.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Finfint!
Borde själv sy både kort & långbyxor till min son.. borde..

När får vi fler tröjor från dig då? ;)

Anonym sa...

Cecilia

Beställer du också av minanamnband?
Jag e sååå less på dem! man ska förskottsbetala, men ändå dröjer det hundra år innan man får sina tags.. grr :( borde byta leverantör..

Kul att du har grejer som ska till mig :D

Anonym sa...

Det blev ju jättefina byxor till din stora kille. Jag förstår att han gillar dem. Ska de andra också få lika roliga byxor? KRAM Mamma