måndag 9 mars 2009

Kräksjuka...

Ja, den har just hamnat hos oss också. Tänkte ha minsta sonen hemma idag för han har börjat hosta igen(vilket han gjort från och till sen i höstas), och tyckte då att mellan sonen också kunde få vara hemma. Han hade haft svårt att somna igår och var jättetrött i morse, ville inte ens äta frukost. Han orkade inte sa han. Bara sova snälla...Jaja, han får också vara hemma sa jag då. Sen låg han och dåsade i soffas en stund. Helt plötsligt ville han ha smörgås. Oj, vad bra, tänkte jag. Sen gick den någon timme sen kommer det.....Fast hinken stor precis nedanför soffan hinner han inte riktigt ner....Som tur var hade jag bäddat med handdukar i soffan. Så idag blir det tyvärr inga bilder på nya produktioner....och inget sytt....Väntar just nu på tyg till en beställning jag fick från en av mina återförsäljare....så där känns det som det börjar hända lite positiva saker.
Så just nu håller jag tummarna för att det bara blir mellan sonen som blir kräksjuk....hoppas kan man ju alltid.

2 kommentarer:

OttoPippi sa...

KRYA PÅ DIG!! Jag vet hur det är :-)

Anonym sa...

Sjukdomar; virus och bakterier; är det gott om just nu. Hoppas det vänder snart!
I ett inlägg på min blogg angående min dotters vårjacka frågade du om mönster på en "killvariant" så jag kikade igenom min mönstersamling men vet inte riktigt vad du letar efter. Det fanns killjackor i Inger Bäverstens Lättsydda barnkläder/småbarnskläder från 70-talet, men så gamla modeller brukar vara rätt så smala. Den modellen som jag sydde är egentligen inte så tjejig om man ändrar den rundade kragen till med spetsiga hörn a la 70-tal och gör fickorna fyrkantiga istället för rundade och så såklart ett annat tyg och andra dekorationer så tror jag absolut att det skulle gå att få den "killig". Just den här modellen fanns upp till stl 98, om du är intresserad av det mönstret eller något annat så hör av dig. Mina mailuppgifter finns på bloggen.

Krya på er - våren är påväg!