torsdag 5 mars 2009

Några plagg gjorda...











Ja, lite har jag fått gjort iallafall den här veckan. Jag håller på att förbereda inför sommarmarknaden vi brukar ha här ute på Djurö.
Jag är kanske ute i god tid men jag tycker att hellre är jag nöjd och klar med det jag vill ha med mig en stund innan än står natten innan och ska försöka få ihop något. brukar inte bli bra resultat då....inte för mig iaf.
Jaha, jag som trodde jag skulle få lite svar ang det som hände i januari men tji fick jag. Läkaren hade blivit sjuk och vad hon som ringde kunde se hade det inte kommit några provsvar ännu. Jag tycker det är konstigt. Jag blev ju sjuk 20/1. Tycker att det borde kommit svar vid det här laget. Det har ju gott 1½ månad.
Hur som helst så är jag väldigt nöjd med det jag hunnit få ihop så länge(ingenting som räcker på långa vägar till en marknad), men det kommer mer under våren. Fleecetröjan är jag glad över då det i princip är första gången jag knåpat ihop ett mönster själv, med ett bra grundmönster. Sen har jag gjort en del förändringar på det....hoppas det kommer att bli omtyckt. Gjorde ärmmuddarna ganska långa så dom är uppvikta men kan ju alltid fällas ner och göras lite längre om man skulle behöva det. Den randiga klänningen tycker jag blev väldigt söt. Också det omgjord efter ett väldigt bra grundmönster. Ni känner säkert igen modellen.
Nu ska jag göra mig iordning, ska iväg på en 25-års middag i kväll.

Inga kommentarer: