måndag 16 mars 2009

Misslyckat försök


Denna tröja fick jag på beställning av en av mina återförsäljare. Jättekul tyckte jag och beställde tyg till den. Min återförsäljare hade sagt att det var lite bråttom med tröjan så i söndags (8 mars) beställde jag tyg från Jofotex. Tyget kom i tisdags och åkte snabbt in i tvättmaskinen. Sydde tröjan på onsdagen och då började jag undra varför det kändes så stumt. Jag fick dra så himla mycket men fick ändå inte ner ärmbiten ner till framstycket.....Vad sjutton var det för fel??? Lyckades få klart den tillslut och ska vända på den för att stryka och lägga upp ner till. DÅ upptäcker jag att jag lagt tyget åt fel håll......FAN!!! Vad jag blev sur på mig själv. Hur kunde jag göra en sån miss.
Jaja, det blev att sy en ny vilket går snabbt iof. Men lite irriterande är det ändå. Det försvann ju tyg i onödan som jag hade tänkt använda till annat, men det som gör mig mest irriterad är att när tröjan kommit till återförsäljaren hade kunden ifråga ångrat sig.....
Så detta är alltså tröjan som blev fel.....som ni nog ser....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nej vilken otur ... kan du återanvända tyget i tröjan som blev fel? Jag tänker linne, kalsonger eller trosor eller kanske en liten mössa ... synd att bara slänga.

Anonym sa...

Om du vill ha kalsongmönster kan du höra av dig. Jag kan rita av och skicka aktuell(a) storlek(ar).
mvh Sara