tisdag 10 november 2009

Hemlisbyte igen...

...med lite julinspiration. Tyckte det var så spännande med det sista bytet som iof var mitt första men det gjorde att jag ville vara med på ett till.

1. Hur många barn har du och av vilken sort?
3 stycken killar. 4, snart 6 och en på 8.
2. Huvud/kläder och skostorlek på barnen?
Huvudmått vet jag inte men i övrigt så är det 104/27, 110/32 och 140/35.
3. Vad har du själv för storlek på kläder och fötter?
Håller på att minska min storlek men i dagsläget storlek 44 och på fötter storlek 39-40.
4. Är du nybörjare, medel eller avancerad på sömnad? (tog bara sömnad då det är det enda av allternativen jag gör).
Måste säga medel men kanske lite över.....
5. Någon annan hobby eller stort intresse?
Har börjat göra egna smycken vilket jag tycker är otroligt roligt.
6. Vilken typ av tyg/garn föredrar du?
Gärna bomullstrikåtyger eller velour.
7. Är du allergisk mot något?
Nej, inte jag men min man är pälsallergiker.
8. Vad är dina favoritfärger? Finns det någon färg du absolut inte gillar?
Är inne i en period nu med mycket turkost och brunt. Även lite lila. Gillar inte pastellfärger.
9. Vad läser du för typ av böcker?
Deckare.
10. Prenumererar du på någon sy/sticktidning?
Ottobre barn och dam.
11. Nytt eller secondhand?
Nytt. Har alldig hittat något bra i secondhand butiker plus att det inte finns så många sånna där jag bor.
12. Pojk/flick eller unisex?
Med bara killar blir det lätt pojk men jag försöker när jag syr att få med andra färger för att det ska bli mer unisex.
13. Vilket material gillar du eller ogillar du?
Älskar som sagt velour och mjuka, sköna tyger för t-shirts. Är inte så förtjust i sträva tyger.
14. Vilket litet pysseltillbehör skulle du behöva?
Knappnålar kan man aldrig få för mycket av....
15. Skulle du vilja ha 1 m tyg eller en pocketbok i ditt hemlispaket?
Alltid roligt med tyg.
16. Är det något särskilt mönster du letar efter?
Gärna ett snyggt tunikamönster med avdelat under bysten och kanske lite "rych" detaljer på....



Inga kommentarer: