torsdag 19 november 2009

Tunika, kjol och klänning.

En av mina vänners dotter fyller 4 idag och på lördag ska vi dit på kalas. Detta är en tjej som inte gärna vill ha byxor på sig utan kjol och klänning ska det vara och då måste jag ju passa på att få sy lite tjejkläder vilket jag inte är bortkämd med.



Hoppas att hon kommer gilla kläderna....
Det översta tygerna kommer från Mjuka tyger och av det blev det en tunika som jag gjort om från lite från Ottobres creative work och en kjol med grund mönster också från Ottobre. Klänningen är också den omritad från creative work mönster. Men som jag ritat om...vågar ju inte skriva att det är mitt mönster...vilket det kanske inte kan räknas som heller eftersom  grundmönstret redan finns. Tyget från klänningen fick jag från Krumelur i vårat senaste hemlisbyte...underbara färger tycker jag att det är.

4 kommentarer:

LINDUS sa...

fina klänningar/tunikor...
vad kostar en tunika?
Funderar på något fint till dottern i jul.

od Andulky sa...

Så himla fina!!

Anonym sa...

Så fina tycker jag. Kul att du får sy en klänning. Du kan få sy en till mig. Du får förstora men vadå...KRAM Mamma

FrökenC sa...

Vad fin klänningen blev i tyget... en riktig färgklick!!!