söndag 8 februari 2009

Enormt stora i storlek....








Ja, som jag skrev i ett tidigare inlägg så hade jag hört att Ottobre var ganska stora i storlekarna, men det här måste vara ett skämt......Den här omlott tröjan är i storlek 86. Ärligt, jag skojar inte. Och sonen är i normala fall en 98 i storlek ibland till och med 104. Då har jag inte lagt till någon sömnsmån. Just den här modellen finns på "baby"sidorna i nya tidningen. Den är ju näst störst men hur blir då storlek 62 som jag tror var den minsta storleken.

1 kommentar:

Strömming sa...

Ja ottobre kan verkligen vara stora. jag har sytt en klänning till en 1-åring i strl 62!!! en var för stor för henne...! (på bredden, inte på längden.. jag förlängde den naturligtvis som man oftast måste med Ottobremönster!)

Jättefin tröja ser det ut att vara och huvudsaken är ju att den passar!