söndag 8 februari 2009

Underbara färger....



Här är den i storlek 92. Samma modell jag provade mig på igår. Då blev den hur stor som helst i halsen. Nu gjorde jag så att jag la på 3 cm uppe vid halsringningen på fram och bakstycket och likadant vid halsringningen på armen. Fast nu fick jag klippa bort ca 1 cm innan jag sydde på halsmudden, annars hade det blivit för trångt.

Mellan killen fick också prova den här tröjan och det enda som blev litet på honom var att ärmarna blev för korta. Då är han 5 år och använder storlek 104 och ibland 110.

Så det stora minuset just nu är att det är alldeles för stora storlekar. Vilket jag tycket är så tråkigt.

Det positiva är att jag älskar färgkombon.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Jag har också svårt att förstå mig på ottobres mönster, blir ofta alldeles för breda jag brukar alltid få lägga ett annat mönster under för att se om det blir för brett. Fina färgkombon!

Anonym sa...

Hej!
Mina barn är lite breda om ryggen och Ottobres mönster har alltid passat perfekt , men vi är ju olika vi människor..Tack och lov för det :-)
Ottobres mönster är ju flerstorleks, så ta och pröva med en liten storlek på bredden och i halsen och rita ut längden efter en större.
Riktigt härlig färgkombination på tröjan!
Välkommen till min syblogg om du har lust!